بوابة التدريسي
محمد يحيى عبدالله الراوي (مدرس)

دكتوراه في علم اللغة التطبيقي
تدريسي
اللغة الانكليزية - الآداب
mohd.alrawi@uoanbar.edu.iq


معلومات عامة

البحوث العلمية

 

The Effect of Peers’ and Teacher’s E-Feedback on Writing Anxiety Level

Through CMC Applications”. International Journal: Emerging Technologies in Learning, Vol 13, No.11 (2018): 196-207.

“Implementation of Flipped Classroom Model and Its Effectiveness on English

Speaking Performance”. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET),14(9) (2019): 130-147.

Investigating the effects of the flipped classroom model on Omani EFL

learners’ motivation level in English speaking performance”. Education and Information Technologies, 24 (2019): 2975–2995. https://doi.org/10.1007/s10639-

019-09911-5.

Exploring the Effects of Flipped Classroom Model Implementation on EFL

Learners’ Self-confidence in English Speaking Performance”. Recent Advances in Intelligent Systems and Smart Applications, Springer 223-241 (2020).

Does Flipped Classroom Model Affect EFL Learners’ Anxiety in English Speaking Performance?” International Journal of Emerging Technologies in

Learning (iJET), 16(1)(2020): 94-107.

Exploring the Extent of ICT Role as a Teaching Tool in the Public Universities

of Khartoum State”. Journal of Engineering and Applied Sciences, Vol 13, No.15 (2018): 5976-5983, Medwell Journals.

The Effects of CMC Applications on ESL Writing Anxiety among Postgraduate Students”. English Language Teaching, Vol 8, NO 9 (2015): 167-172. Canadian Center of Science and Education.

Media Discourse and Iraqi Sectarian Violence: A Critical Discourse

Analysis of U.S. Press”. International Journal of Education and Research, Vol. 3 No. 6 June (2015): 359-373.

The Impact of Social Support on EFL Learners’ Motivation at Iraqi Kurdistan Universities”. Modern Applied Science, Vol 1, No 7(2017): 51-56. Canadian Center of Science and Education.

A Qualitative Study on the Best Motivational Teaching Strategies in the Context of Oman: Perspectives of EFL Teachers”. English Language Teaching, Vol 12, No 3 (2019): 57-64. Canadian Center of Science and Education.

  1.  

 

المحاضرات العلمية


السلسل المادة اسم المحاضرة المرحلة التحميل مشاهدة
1 علم الصوت و الصوتيات مقدمة في علم الصوت و الصوتيات الثانية
2 الصوت انتاج اصوات الكلام الثانية
3 الصوت الاصوات الصحيحة و العلة الثانية
4 الصوت اصوات العلة الطويلة الثانية
5 الصوت اصوات العلة الثنائية و الثلاثية الثانية
6 الصوت انشاء الاصوات الصحيحة (الجزء الاول) الثانية
7 الصوت انشاء الاصوات الصحيحة (الجزء الثاني) الثانية
8 الصوت الصوتيات والرموز (الجزء الاول) الثانية
9 الصوت الصوتيات والرموز (الجزء الثاني) الثانية
10 الصوت الاصوات الاحتكاكية والصامتة (الجزء الاول) الثانية
11 الصوت الاصوات الاحتكاكية والصامتة (الجزء الثاني) الثانية
12 الصوت الاصوات الانفية والصحيحة الاخرى(الجزء الاول) الثانية
13 الصوت الاصوات الانفية والصحيحة الاخرى(الجزء الثاني) الثانية
14 الصوت المصادر المستخدمة الثانية
15 النحو الانكليزي المضارع المستمر الأولى
16 النحو الانكليزي المضارع البسيط الأولى
17 النحو الانكليزي الماضي البسيط والماضي المستمر الأولى
18 النحو الانكليزي المضارع التام الأولى
19 النحو الانكليزي المضارع التام المستمر الأولى
20 النحو الانكليزي استخدام التعبير (كم المدة) الأولى
21 النحو الانكليزي استخدام التعبير (كم المدة) الأولى
22 النحو الانكليزي عبارات زمانية الأولى
23 النحو الانكليزي المضارع التام الأولى
24 النحو الانكليزي فعل + (jng) (متبوع بنعت) الأولى
25 النحو الانكليزي استخدام التعبير (اعتاد على) الأولى
26 النحو الانكليزي استخدام صيغ المضارع للتعبير عن المستقبل الأولى
27 النحو الانكليزي المعدود وغير المعدود الأولى
28 النحو الانكليزي المصادر المستخدمة الأولى

الشهادات الاكاديمية

الاشراف

اخرى